gba

Alla inlägg under november 2010

Av Gun-Britt Arthursson - 19 november 2010 14:22

Jag har inte varit in här sen i augusti!  Min skrivklåda har tydligen rest bort på en lång och obestämd tid  Det är bara tomt, men provar lite nu då   

 

Piraya har haft ett mindre anfall, för några veckor sedan när Sara & Ninja tränade Rapport, å Maja smet i väg ut till Sara på B, med ett täcke på sig som var knutet lite dumt pga av en trasig hake. Vägen ut gick väl i hyfsat lugnt tempo då spårade, men vägen tillbaks till mig gick så klart undan, och när hon kom in på A var hon "upprörd". Hålla i, hålla lugn, vara bestämd och krama tycks vara det som är bäst för henne   

För mig är det jobbigt, det finns hela tiden en oro och så klart funderingar på vad som egentligen är det bästa att göra för henne. Oavsett olika tankar & beslut kommer jag inte ifrån känslan av smärta  

 

 

Nu har vi fått vinter sedan några veckor tillbaks, jag trodde den snön skulle försvinna, men icke, den ligger kvar och minusgraderna fortsätter   Känns som att det blir en lång vinter. Man kan ju alltid hoppas att våren kommer tidigare    Hoppas, hoppas .. för jag är så sugen på att ha lite kurs/läger   Då mår jag som bäst   

 

Har jagat nån sorts inomhusplats att använda vid kallt/isigt väder, men jösses så krångligt det kan vara då.

Det får bli "kupévärmar-träning" så länge. Då slipper iaf hundarna frysa fast, in å ut ur bilen vid behov, å en å annan människa kanske åxå behöver värma sig i bland   

 

I onsdags var jag med Amanda till stallet för hennes ridning. Oj Oj Oj så himla duktig och fin hon är i sadeln   Dom fick rida utan stigbyglar, med sadel på, för att lära sig en bra sits & balans, å det gick så bra för henne. Hon red på ......... meeeeen..jag vet ju vad hon heter..HATTIE var det    På söndag e.m ska jag kolla på David som spelar innebandy-match, måste ju dit å heja på Håsta-laget   

 

 

Nä, nu ska tanten å Maja ta en prommis   

 

 

  

Amanda & Hattie

 

  

Bilden är från ett tidigare tillfälle utan snö  

 

 

 

Kolla vad jag hitta när jag rensa i lådorna

 

  

Lite gulligt   

 

  

Åsså lite "bevis & certifikat" .....

 

 

Puss & Kram 

 

GBA  

 

 

 

http://www.gbahundkonsult.n.nu/

 

Presentation


GBA:s blogg om hundar, sport och världens finaste barnbarn

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards