gba

Alla inlägg under april 2013

Av Gun-Britt Arthursson - 29 april 2013 00:00

Gör ett försök att skapa liv i bloggen som slumrat under lång tid  


Sen sist har jag flyttat från min älskade luftiga lägenhet på 77 kvm med en ljuvlig uteplats mot en liten skog, till en liten vrå på 52 kvm, visserligen en uteplats, men lögenheten  mörk & dyster. Det får jag leva med, för jag behöver inte större boende än så här, och det är ju inte så att jag vantrivs, men den andra som jag bodde drygt 14 år i, var bara så underbar, jag blev glad varje gång jag öppnade dörren när jag kom hem   

Maja anpassade sig direkt, det känns som om hon gillar  det här stället mer, och det är ju inte fy skam   


Mamma bor på det äldreboende hon så gärna ville bo på  . Det lönar sig att inte ge vika och lägga sig platt och bara accpetera. Jag hade inte klarat av att se Mamma i ögonen om jag hade gett upp den fighten.



Vi, vilket är Sara och jag, är sedan i höstas klar för årets SM i Rappot, och i år är det jag som går ut och matte Sara får snällt stanna kvar på A   Vi ska tävla en gång nu i vår, det blir i Gävle den 12/5, vilket är ganska snart, och det kanske inte blir den bästa tävling vi gjort eftersom förberedelserna varit dåliga pga av den snörika vintern, vi har fortfarande inte så pass med barmark att vi kan ut å köra vart som helst. Ninja har just nu inte världens bästa flås heller, men vi gör allt vi kan för att bättra på den.  Nu är inte tävlingen viktig/avgörande eftersom vi redan är kvalade, men vi vill ju att Ninja ska känna sig stark i stället för sliten när hon springer, men även efteråt   


 


Ninja och jag på väg fram till start.


Det blir en Rapporthelg 17-19 Maj här i Hudik   



Nu vill Maja gå ut, och jag är en lydig matte  


Sov gott !


**************************************************
*******************************






Presentation


GBA:s blogg om hundar, sport och världens finaste barnbarn

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards