gba

Alla inlägg under maj 2013

Av Gun-Britt Arthursson - 2 maj 2013 00:00

1: Maj är lika med Hälsingeklövern, som är en inof. lagtävling mellan Hälsinglands 6 Brukshundklubbar, tillika en slags "starta upp" tävling och tävlingsträning.  Vi kör enligt off. regler med 2 domare, varav jag var den ena .

Hudiksvalls Brukshundklubb tog hem lagsegern i dag, med 3 ekipage på pallen, med Sara & Ninja högst upp   



 

Sara & Ninja   Lena & Mindra och  Monica & Hosia


MEN....trötta mig vad det krånglar med text & storlek m.m   


Efter en heldag på Klubben var det skogen som gällde. La 2 frispår, det ena 500 m i fin terräng och det andra 800 m i en besvärlig terräng, upp i ett berg där det fläckvis var massor med snö. Vid några tillfällen sjönk jag ner till knäna och fick fullt med snö i kängorna förutom blöta byxor    I väntan på spåren fick tjejerna en omgång Uppletande med udda prylar och platser.

Det blev ganska lång liggtid på frispåren, det ena var 1. 45 tim och det andra drygt 2 timmar. Det som gick upp i berget hade jag snitslat så Sara kunde se hur Ninja jobbade, hon såg 2/3 av det 800 m långa spåret, den sista delen såg jag. Ninja jobbade jättefint, likaså på det andra   


Sammantaget blev det en bra dag för Ninja, hennes lydnad hamnade på 267 poäng (Ekl) Det skulle sitta fint om den formen håller i sig till tävlingen   



I dag blev det Potatismos (hemmagjord så klart) och Ungsstekt ostgratinerad korv, som smakade riktigt bra .


Slut för i dag då jag är slut i rutan   


Sov gott önskar jag och Piraya  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


GBA:s blogg om hundar, sport och världens finaste barnbarn

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards