gba

Alla inlägg under februari 2011

Av Gun-Britt Arthursson - 7 februari 2011 19:06

Åhh.. nu äré nog  bäst jag bokar en tid hos fabror doktorn för egen del   Jag har just nu absolut NADA tålamod i kontakter med byråkratin   Pratade med "lägenhetsfördelaren" för äldreboende på Hudiksvalla Kommun i dag, och det spårade verkligen ur.

 

Vet ni hur det funkar i eran Kommun ?  Ta och kolla upp det ...

Här i Hudik är systemet så fucking idiotiskt & omänskligt att jag var tvungen att fråga 3 ggr om det var sant !!   

 

Så här går det till: 

 

Man tar kontakt med Kommunen, och får sig en handläggare tilldelad.

Denne person ska så småningom göra en utredning om behov av särskilt boende, och det tar några månader .. .minst !

 

Vår ansökan inkom till handläggaren 6/12, och är ännu ej klart.

 

OM beslutet är att man är berättigad ställs man så i bostadskö..och inom ytterligare 3 månader bör Kommunen erbjuda ett boende.

Man blir då erbjuden boende där det finns ledigt, och det kan vara på vilket "hem" som helst inom H-vals Kommun, som sträcker sig 4-5 mil utanför stan.

 

Om man tackar NEJ till just det boendet, åker man ur kön och får börja om hela skiten med utredning o.s.v      Man FÅR INTE STÄLLA SIG I KÖ till sitt önskade boende utan man ska tacksamt ta mot den plats man får ...  . får å får ...hyrorna är inte att leka med kan jag berätta ...

 

Så i dag blev det en mindre trevlig diskussion med den här "fördelaren"   

 

Jag har en sådan lust att svära mig gul & blå å slå nån jäkel ... å jag menar .. det är ju inte särskilt friskt ..sägs det   

 

 

Efter det där förb. samtalet var det dax att åka till Mamma för att invänta "glömske-kvinnan"  som skulle utföra ytterligare tester på Mamma ang. om hon har Demens. Kvinnan kom återigen ca 15 min för sent  

 

Och i morgon f.m ska jag skjutsa henne (Mor) till växelboendet där hon, förhoppningsvis ska vara i 13 dagar.

Jag ska försöka koppla från under den här tiden, för nu mår jag skit   

 

Ha dä gött alla där ute   

 

 

 

 

 

 

Presentation


GBA:s blogg om hundar, sport och världens finaste barnbarn

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards